Čo znamená PPC? (môj názor)

Som rybár. Nie, nehulím trávu ani iné látky a rybárstvu sa zďaleka nevenujem. Som rybárom v hlbšej podstate.“

Začnem od začiatku

v jazyku ktorému rozumieš. PPC v preklade „plať za klik“ je reklamný model ktorý pozostáva z reklám (text, banner, a iné…) ktorým keď zaspievaš a podplatíš ich, tak sa ti zobrazia na prominentných pozíciách na webe. STOP! Tohto tu bolo veľa a verím, že každý z nás toho má načítané dosť. Tento článok nebude o poučkách, je to môj subjektívny názor na tému.

“Som rybár, 

skutočne sa tak cítim.”

Už sa to blíži, rybárska sezóna! Pilne sa na toto obdobie pripravujem. V hlave si premietam stratégiu. Internetom (Google anyltics, youtube analytics, facebook insights) si prebehnem a rozanalyzujem všetky druhy rýb aké existujú. Kapre, sumce, šťuky(Geo, Demo, devices, interests…)? Neviem sa rozhodnúť preto si vyplujem rýchly report a vyhodnocujem výsledky. Myslím, že som sa už rozhodol.

Druhá otázka ktorá mi vŕta hlavou je lokalita. (jedna z mála hlášok ktoré si z filmov pamätám bola „keď sa jedná o lov… tak rozhoduje lokalita, lokalita, lokalita“) Rybníky, vodné nádrže, jazerá (Google search, GDN, Adform, Facebook, Linkedin, display…)? Nepodcením situáciu a vyberiem tie najlepšie miesta z pohľadu efektivity/performance (dúfam, že máte ucelené KPI kampane).

Viem čo chcem chytať, viem aj kam mám ísť, nemám ešte správnu výbavu. Chýbajú mi udice. Tí skúsenejší sa zamýšľajú hlbšie a vedia na aké ryby čo platí. Kaprové, feederové, teleskopické udice (facebook newsfeed, carousel, cube, responsive ads)? Môj štýl je kombinácia a milujem to testovať. Rob to určite aj ty.

„Nothing is black and white“

Už sa to blíži, rybárska sezóna! Pilne sa na toto obdobie pripravujem. V hlave si premietam stratégiu. Internetom (Google anyltics, youtube analytics, facebook insights) si prebehnem a rozanalyzujem všetky druhy rýb aké existujú. Kapre, sumce, šťuky(Geo, Demo, devices, interests…)? Neviem sa rozhodnúť preto si vyplujem rýchly report a vyhodnocujem výsledky. Myslím, že som sa už rozhodol.

Som čarodejník, 

ver mi nepožil som nič. Som čarodejník v hlbšej podstate“

PPC je svet, je to mágia. Každým dňom som o tom presvedčený viac a viac. Pokiaľ nevieš čarovať, tak máš asi smolu. Sedím so špicatým klobúkom za stolom v kancelárii a čarujem resp. nasadzujem, testujem, analyzujem, vyhodnocujem a toto opakujem dookola až sa nestane to, to „magic“. Rovnováha Jing Jang, Bod G performance vrchol/vrchol efektivity. Už ste také niečo zažili?

„Som útočník,

rád strielam góly. Mám na to talent“

Čo každého klienta zaujíma najviac? Konverzie. Nech sú to akékoľvek (tržby, leady, navštívenie stránky, zásah…) hovorte si akékoľvek metriky, na konci dňa sa klient pozerá na konverzie. Ja vidím bránku a spravím všetko pre to aby sa náš tím tešil z víťazstva. Veď kto rád prehráva? Som ale PPCčkar a preto mi záleží na tom akú cenu si ten gól vyžiada (CPA). Maj športového ducha – maj ťah na bránku – strielaj góly – ale rob to rozumne.

 

Teraz si to zhrnieme: „Som rybár, čarodejník s ťahom na bránku.“ Je to crazy, že? Ako to vidíš ty? Čo znamená PPC pre teba? Napíš mi, každý názor poteší.

Páčil sa ti článok?

Zanechaj komentár. Tvoj názor ma zaujíma.